LIDL PROTIV EUROSPINA Ocijenili smo zagrebačke trgovine diskontnih supermarketa
Eurospin je relativno mladi talijanski diskonter, koji je tek prošlog ljeta došao na hrvstko tržište, i na širem zagrebačkom području ima samo tri trgovine. Lidl je vodeći europski diskonter s vrlo mnogo trgovina, koji i dalje raste na svjetskoj razini: samo ove godine Lidl, primjerice, u Belgiji planira otvoriti još 22 dućana. Lidl očito konceptualno i operativno mnogo toga radi jako dobro.
Međutim, ako segment po segment , odjel po odjel, usporedimo Lidlovo samoposluživanje u Vukovarskoj ulici u Zagrebu sa Eurospinovim supermarketom udaljenim dva kilometra istočnije na Branimirovoj, Eurospin u mnogočemu ostavlja mnogo bilji dojam.
Pojedine elemente Lidla i Eurospina ocjenjivali smo uobičajenim ljestvicom od jedan do pet. Osim samih trgovina, ocijenili smo i prisutnost Lidla i Eurospina u javnosti, dakle njihov PR. Evo rezultata:
Opći izgled trgovine, urednost, prezentacija proizvoda
Lidl 1/5
Lidl u Vukovarskoj djeluje kao skladište i tek u nekim aspektima kao trgovina. Lidl je uređen po starijim diskonterskim pravilima, koja zanemaruju prezentaciju robe i ugođaj kupovanja. Čak i najskuplja Lidlova roba, poput domaćih steakova, nije posebno istaknuta ni atraktivno izložena, nego je razbacana po dnu hladnjaka.
Eurospin 3/5
Eurospin je mnogo pregledniji, uredniji i moderniji. Vitrina sa suhomesnatim proizvodima i cijelim pršutom stvara dojam delikatesnih dućana a ne diskonta, premda pršut koji prodaju ne valja. Odjel s voćem i povrćem izgleda jednako privlačno kao u boljim trgovinama nediskontnih lanaca.
Osoblje
Lidl 3/5
Lidlove su blagajnice brze i korektne
Eurospin 4/5
Eurospinovo osoblje najbolji je segment njihove trgovine u Vukovarskoj. Prodavačica na suhomesnstom odjelu ponudila nam je da prije kupnje probamo pršut i sir, što se ne radi ni u skupljim lancima.
Blagajnica nam je, pak, kad smo tražili R1 izlisala kratku šifru kojom možemo dobiti R1 u svakom Eurospinovom dućanu bez da stalno ponavljamo OIB
Meso
Lidl 1/5
Najskuplji komadi domaće govedine u Lidlu prilično su žilavi i loše izgledaju.
Eurospin 2/5
Meso u Eurospinu izgleda neusporedivo bolje, uredno je i privlačno izloženo, uz bitno veći izbor. Neke su cijene toliko niske da izazivaju sumnju u minimalnu kvalitetu.
Vino
Lidl 0/5
Lidl je prije desetak godina imao zanimljiv strani i domaći vinski program. Sjećamo se da su prodavali jedan veoma dobar St.Emilion za osamdesetak kuna, što je bio najjeftiniji negenerički St.Emilion kojeg smo vidjeli u Hrvatskoj. Engleski Lidl ima toliko zanimljiva vina da ih Decanter redovito recenzira. Najinteresantnije vino u Lidlu u Vukovarskoj, Plenkovićev Babić iz 2014, uopće nije bilo izloženo na policama, nego smo ga pronašli kopajući po sanducima ispod polica.
Eurospin 0/5
Eurospinov vinski program, osobito onaj talijanski, potpuno je katastrofalan. Magnumi za trideset kuna primjer su najgorih industrijskih manipulacija vinom.
Maslinovo ulje
Lidl 1/5
Lidl se već godinama oslanja na brand Primadonna, čija ulja često padaju na laboratorijskim i senzorskim testovima.
Eurospin 1/5
Eurosoin drži nešto skuplje talijanske brandove, sa s čijih se etiketa, međutim, ne mogu doznati ni osnovni podaci o porijeklu maslina i ulja.
Suhomesnati proizvodi
Lidl 2/5
Lidl u Vukovarskoj katkad drži talijanske i španjolske mesne prerađevine koje mogu biti korektne
Eurospin 2/5
Eurospinova prezentacija suhomesnatih proizvoda neusporedivo je atraktivnija od Lidlove, no kvaliteta nas nije impresionirala.
Voće i povrće
Lidl 2/5
Lidl se u izboru svježeg voća i povrća u zadnjih par godina bitno popravio. No, i dalje je previše robe koja izgleda neprivlačno i nekvalitetno.
Eurospin 3/5
Odjel voća i povrća najuredniji je i najatraktivniji u Eurospinovoj trgovini u Branimirovoj. Eurospin drži dosta istih proizvoda kao i skuplji supermarketi, i to po istim cijenama kao skuplji supermarketi, što znači da tu ne možemo govoriti o diskontu.
PR
Lidl 4/5
Lidl je i u Hrvatskoj kao i drugdje u Europi, stvorio vjernu vojsku kupaca koji su gotovo emotivno vezani uz svoje omiljeno samoposluživanje. Lidlove reklamne kampanje sociodemografski su precizno pogođene i toliko agresivne da ih ne možete izbjeći.
Eurospin 2/4
Eurpsoin ima dobar slogan koji glasi Pametna kupnja. Međutim, Eurospin kao brend u hrvatskoj je javnosti još prilično nedefiniran.
Ukupni rezultat
Lidl 14 – Eurospin 17
Lidl u Vukovarskoj doima se umorno i neprivlačno. Lidl je na globalnoj razini često bio primjer diskontera koji duhovito i drsko inovira pa su, primjerice, prije par godina u Francuskoj za Božić prodavali pravi kavijar po smiješno niskim cijenama.
Lidl u Vukovarskoj ostavlja dojam kao da pripada lancu koji se davno pozdravio s bilo kakvim inovacijama. Eurospin pak djeluje moderno, gotovo poletno i nudi dosta širi spektar robe, s tim da pojedini artikli po cijenama ne pripadaju u diskontnu kategoriju.


